Δ. Κοδέλας: Αδιαφανή κριτήρια σύναψης συμβάσεων έργου στην Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.

Time to read
less than
1 minute
Read so far

Δ. Κοδέλας: Αδιαφανή κριτήρια σύναψης συμβάσεων έργου στην Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.

Σεπτέμβριος 01, 2014 - 23:25

Αδιαφανή κριτήρια σύναψης συμβάσεων έργου στην Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.

Όχι στο πελατειακό κράτος.

Ανάγκη για μια ηθική και αξιακή αναγέννηση στην πατρίδα μας.

 

 

Ερώτηση προς τους Υπουργούς Παιδείας και Διοικητικής Μεταρρύθμισης κατέθεσαν οι βουλευτές Δημήτρης Κοδέλας και Τάσος Κουράκης με θέμα: “Καταγγελίες για αδιαφανή κριτήρια σύναψης συμβάσεων έργου στην Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.”.

Οι βουλευτές, αφού αναφέρουν ενδεικτικά κάποιες φωτογραφικές θέσεις όπου απαιτούνται διαφορετικά προσόντα και υπάρχει διαφορετική μοριοδότηση σε σχέση με άλλες με πανομοιότυπη περιγραφή αντικειμένου, καταγγέλουν την κομματοκρατία και το πελατειακό κράτος και καταλήγουν στην ανάγκη για μια ηθική και αξιακή αναγέννηση στη πατρίδα μας με βάση τη δικαιοσύνη, την ισότητα, την κοινή αγωνία και μέριμνα για όλους όσοι αναζητούν εργασία.

Τέλος, καλούν τα Υπουργεία να εξετάσουν το κατά πόσο η εν λόγω πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος τηρεί τις αρχές της ισότητας, της διαφάνειας, της αξιοκρατίας, της αμεροληψίας και της δικαιοσύνης απέναντι σε όλους τους ενδιαφερόμενους.

Αναλυτικά η ερώτηση:

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τους Υπουργούς:

Παιδείας και Θρησκευμάτων

Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης

 

 

Θέμα: Καταγγελίες για αδιαφανή κριτήρια σύναψης συμβάσεων έργου στην Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.

 

Την 01/08/2014 ανακοινώθηκε πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος (Αρ. Πρωτ.: ΕΛ/2450) για τη σύναψη συμβάσεων έργου από την Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.) με εξωτερικούς συνεργάτες για τις ανάγκες του Προγράμματος «Ετήσιο Πρόγραμμα Παιδαγωγικής Κατάρτισης (Ε.Π.ΠΑΙ.Κ.) και Πρόγραμμα Ειδίκευσης στην Συμβουλευτική και τον Προσανατολισμό (Π.Ε.ΣΥ.Π.) για το ακαδημαϊκό έτος 2014-15».

 

Πρόκειται για 35 θέσεις και αφορούν στην κάλυψη αναγκών της Κεντρικής Δράσης ΕΠΠΑΙΚ-ΠΕΣΥΠ, του ΕΠΠΑΙΚ Αθήνας και τα Παραρτήματα Άργους, Θεσσαλονίκης, Πάτρας, Βόλου, Κρήτης, Σαπών, Ιωαννίνων, Κοζάνης, Μυτιλήνης, Ρόδου.

 

Επι του παρόντος, δεν αναφερόμαστε στο ζήτημα της προκήρυξης συμβάσεων έργου αντί θέσεων εξαρτημένης εργασίας για να επισημάνουμε το ζήτημα των απαιτούμενων προσόντων και των κριτηρίων επιλογής, τα οποία έχουν δημιουργήσει τη δικαιολογημένη διαμαρτυρία των ενδιαφερομένων αφού, όπως καταγγέλλουν, πολλές θέσεις είναι εξόφθαλμα φωτογραφικές, με πανομοιότυπη περιγραφή αντικειμένου, αλλά κατά περίπτωση διαφορετικά προσόντα και διαφορετική μοριοδότηση.

 

Ενδεικτικά, αναφέρουμε ότι ενώ στις περισσότερες θέσεις Γραμματειακής υποστήριξης απαιτείται “αποδεδειγμένη προϋπηρεσία σε ανάλογη θέση σε ΑΕΙ με παιδαγωγική κατεύθυνση” υπάρχουν Παραρτήματα που για την ίδια θέση με το ίδιο αντικείμενο εργασιών απαιτείται “αποδεδειγμένη προϋπηρεσία ως εργαστηριακός συνεργάτης ΤΕΙ” ή “αποδεδειγμένη προϋπηρεσία σε χρηματοπιστωτικά ιδρύματα” ή “Απολυτήριο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης” ή “Πτυχίο Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών” ή “αποδεδειγμένη διδακτική προϋπηρεσία σε μεταλυκειακές δομές”!

 

Επιπλέον, θέση με απαιτούμενο προσόν το Απολυτήριο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αμείβεται με 10,000 ευρώ για τους δέκα μήνες που διαρκεί η σύμβαση έργου και ίδια θέση με απαιτούμενο προσόν πτυχίο ΑΕΙ και μεταπτυχιακό τίτλο με 6,000 ευρώ.

 

Επειδή η κοινωνία δεν ανέχεται άλλο την κομματοκρατία και το πελατειακό κράτος που φτιάχνει πολίτες εξαρτημένους και πειθήνιους και δεν εφαρμόζει τις αρχές του Κράτους δικαίου, της ισονομίας και ισοπολιτείας

 

Επειδή είναι αιτούμενο μια ηθική και αξιακή αναγέννηση στη πατρίδα μας με βάση τη δικαιοσύνη, την ισότητα, την κοινή αγωνία και μέριμνα για όλους όσοι αναζητούν εργασία καθώς και η αποκοπή από τις διαβρωτικές/αλλοτριωτικές πρακτικές που επί χρόνια καλλιέργησε το πολιτικό σύστημα χωρίζοντας τους ανθρώπους – με το αζημίωτο - σε παιδιά των μεν και των δε.

 

Ερωτώνται οι κ. Υπουργοί:

Προτίθεται το Υπουργείο να εξετάσει το κατά πόσο η εν λόγω πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος τηρεί τις αρχές της ισότητας, της διαφάνειας, της αξιοκρατίας, της αμεροληψίας και της δικαιοσύνης απέναντι σε όλους τους ενδιαφερόμενους;

Ποιοί είναι οι λόγοι που υπαγορεύουν αυτές τις διαφοροποιήσεις στα απαιτούμενα προσόντα και στη μοριοδότησή τους; Με ποια μεθοδολογία καθορίζεται ακριβώς η αντιμισθία της σύμβασης έργου;

Θεωρεί το υπουργείο ότι τέτοιου είδους ενέργειες επιβεβαιώνουν την υποτιθέμενη προσπάθεια της κυβέρνησης να οικοδομήσει μία σύγχρονη δημόσια διοίκηση;

Οι ερωτώντες βουλευτές

 

Δημήτρης Κοδέλας

Τάσος Κουράκης