Επιστολή στον Υπουργό Παιδείας από τους μαθητές της Β΄ Τάξης του 2ου Γενικού Λυκείου Άργους

Time to read
less than
1 minute
Read so far

Επιστολή στον Υπουργό Παιδείας από τους μαθητές της Β΄ Τάξης του 2ου Γενικού Λυκείου Άργους

Οκτώβριος 22, 2014 - 11:36

φωτογραφία eurokinissi-Βασίλης Παπαδόπουλος

ΑΞΙΟΤΙΜΕ Κε Υπουργέ Παιδείας.

Εμείς, οι μαθητές της Β΄ Τάξης του 2ου Γενικού Λυκείου Άργους, λάβαμε το θάρρος να επικοινωνήσουμε ανοιχτά μαζί σας και να σας εκθέσουμε τους προβληματισμούς μας και τις ανησυχίες μας για τα παρακάτω :

1). Έχει περάσει ένας και πλέον μήνας μαθημάτων και ακόμα δεν έχουμε λάβει στα χέρια μας τα σχολικά εγχειρίδια μαθημάτων γενικής παιδείας (π.χ Φιλοσοφία, Πολιτική Παιδεία, Πληροφορική) ή και κατευθύνσεων (όπως Βασικές Αρχές Κοιν. Επιστημών ανθρωπιστικών Σπουδών. Και δεν αρκεί αυτό, αλλά για τα παραπάνω μαθήματα έχει οριστεί εξέταση από την Τράπεζα των θεμάτων. Παρά τις φιλότιμες προσπάθειες των καθηγητών που προσπαθούν να καλύψουν το πιο πάνω έλλειμμα με πρόχειρες και αποσπασματικές μεθόδους (π.χ φωτοτυπίες ή προτροπή για μελέτη μέσω του διαδικτύου), τα πρόβλημα είναι σοβαρό και υπαρκτό. Θα πει πιθανόν κάποιος ότι οι όποιες αλλαγές θέλουν χρόνο και ο άνθρωπος θα πρέπει να έχει υπομονή αλλά γιατί και εμείς μα μην κάνουμε λόγο περί προχειρότητας;

Προχειρότητα: Γιατί μιλάμε για προχειρότητα; Μαθήματα εντάχτηκαν στο αναλυτικό πρόγραμμα έτσι για να υπάρχουν. Πληροφορική με ύλη που εξετάζεται στις Πανελλήνιες εξετάσεις (2014-2015) για τους μαθητές της τεχνολογικής κατεύθυνσης της Γ΄ Λυκείου, τώρα πρόχειρα και αποσπασματικά «χώρεσε» σε κουστούμι που ράφτηκε για εμάς και μάλιστα σε μονόωρο πρόγραμμα. Η Ερευνητική εργασία, που διατυμπανίστηκε ως βασικός άξονας του νέου σχολείου, «κλείστηκε» για να υπάρχει και αυτή σαν ένα μονόωρο μάθημα. Και όλα αυτά ( μαθήματα, προετοιμασία, όγκος ύλης , το αναπόφευκτο φροντιστήριο – υπαρκτή (παρά τις υπουργικές εξαγγελίες) πραγματικότητα ) για να τα καταφέρει ένας μαθητής ,αναρωτήθηκε κανείς αν επαρκούν οι 24 ώρες του ημερονυχτίου;

2). Ο απίστευτα τεράστιος όγκος ύλης που καλούμαστε να διαπραγματευτούμε τόσο εμείς όσο και οι καθηγητές μας. Ύλη που οι σοφοί του ινστιτούτου Εκπαιδευτικής πολιτικής μας «φόρτωσαν»στις πλάτες μας, θεωρώντας μάλλον ως υποζύγια έτοιμα για κούρσα ταχύτητας αντοχής. Πειραματόζωα καταντήσαμε αφού όπως όλη η εκπαιδευτική κοινότητα ομολογεί , ο όγκος και οι απαιτήσεις της διδακτέας- εξεταστέας ύλης είναι τόσος και τέτοιος, ώστε να καθίσταται ουσιαστικά αδύνατη η αφομοίωσή της αλλά και η σωστή της εμπέδωση. Το μόνο παρήγορο στην όλη ιστορία είναι ότι τουλάχιστον τη φετινή χρονιά αναρτήθηκε έγκαιρα και όχι όπως το προηγούμενο σχολικό έτος. Άραγε οι ¨σοφοί¨ που εκπόνησαν την ύλη έχουν παιδιά στην ηλικία μας, τα ρώτησαν; ή μήπως βαδίζουν στα τυφλά και με βάση μόνο την επιστημοσύνη τους παραγνωρίζοντας τον παιδαγωγικό ρόλο του σχολείου;

3). Ακούμε συνεχώς να γίνεται λόγος για το ότι σκοπός του σχολείου είναι η ολοκληρωμένη συγκρότηση του χαρακτήρα του μαθητή και όχι η στείρα γνώση. Ακούμε από τους κυρίους Συμβούλους ότι το σχολείο δεν πρέπει να προετοιμάζει τον μαθητή για τις πανελλήνιες εξετάσεις, αλλά να του προσφέρει εγκύκλια παιδεία. Καλά όλα αυτά, αλλά ποιος θα τον βοηθήσει για τη συμμετοχή του στις εξετάσεις; Το φροντιστήριο; Και αν υπάρχουν μαθητές που αδυνατούν οι οικογένειές τους να αναλάβουν το παραπάνω έξοδο, ( στη σημερινή μάλιστα συγκυρία). τότε ποιός; Και τότε αξιότιμε κύριε Υπουργέ πού είναι το δικαίωμα των ίσων ευκαιριών για όλους; Και δωρεάν - ανοικτή παιδεία για όλους; Λόγια κούφια, κενά νοήματος και περιεχομένου.

4). Μιλήσαμε λίγο πριν για προχειρότητα. Τι άλλο μπορεί κανείς να πει για τον τρόπο που λειτούργησε την περσινή χρονιά η λεγόμενη Τράπεζα των θεμάτων ; Βλέπετε, αγαπητέ κε υπουργέ, εμείς ήμασταν τα πρώτα πειραματόζωα του παραπάνω εγχειρήματος Μάθαμε για τα θέματά της ΔΥΟ (2) ΟΛΟΚΛΗΡΕΣ ΜΕΡΕΣ πριν τις εξετάσεις. Αντιμετωπίσαμε άμεσα και στο πετσί μας τις «ορέξεις» του κάθε ενός που επί πληρωμί εκπονούσε ερωτήματα για εμάς. Τα ερωτήματα πολλές φορές ασαφή και λεπτομερειακά . Εδώ ισχύει απόλυτα το «φοβάμαι όλα αυτά που θα γίνουν για μένα χωρίς Εμένα» Προχειρότητα:; Δεν γνωρίζουμε ούτε τον τρόπο ούτε το πώς θα εισαχθούμε στα ΑΕΙ ή ΤΕΙ για την επόμενη χρονιά. Δεν έχουν ανακοινωθεί οι συντελεστές βαρύτητας και οι αντικαταστάτες τους για τα εξεταζόμενα μαθήματα, ως οφειλόταν. Ποια και πόση θα είναι η έκταση της ύλης που θα κληθούμε να διαπραγματευτούμε. Τι θα γίνει με τα επιστημονικά πεδία, θα επικοινωνούν μεταξύ τους; θα αποκλείονται; Τι θα γίνει με τα παιδαγωγικά τμήματα, τα ΤΕΦΑΑ, με τις στρατιωτικές και Αστυνομικές Σχολές; ……. Τι; …. Αν; …. Πώς; …….. Τοπίο στην ομίχλη.

Συνοψίζοντας κύριε Υπουργέ και γνωρίζοντας το ειλικρινές και άμεσο, θέλουμε να πιστεύουμε, για εμάς ενδιαφέρον σας , λάβαμε την πρωτοβουλία να επικοινωνήσουμε μαζί σας και να σας εκθέσουμε τους προβληματισμούς και τις ανησυχίες μας, να σας μεταφέρουμε την αγωνία μας αλλά και την απόγνωση τόσο για την άγνοια μας όσο και για την θολότητα του όλου εγχειρήματος. Αναρωτιόμαστε γιατί τόση βιασύνη για όλα χωρίς την κατάλληλη προετοιμασία και ενημέρωση; Γιατί τόση σπουδή για κάτι που ούτε και εσείς ο ίδιος δεν γνωρίζετε ή ακόμα δεν έχετε πλήρως νομοθετήσει; Γνωρίζουμε για το αγαθό των προθέσεών σας ,αλλά δεν μπορούμε να μην επισημάνουμε την προχειρότητα με την οποία η προηγούμενη ηγεσία του ΥΠΑΙΘ αντιμετώπισε το όλο ζήτημα, αλλά και Εσείς μάλλον «σύρεστε» στο άρμα των προηγούμενων ειλημμένων αποφάσεων.

Ευελπιστούμε ότι θα μας εισακούσετε και θα φροντίσετε το δυνατόν συντομότερα να δοθεί λύση και απάντηση σε όσα μας βασανίζουν και μας απασχολούν.

Με εκτίμηση

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β΄ τάξης του

2ου Γενικού Λυκείου Άργους.