Ad Blocking-Διαφημίσεις:1-0

Time to read
less than
1 minute
Read so far

Ad Blocking-Διαφημίσεις:1-0

Μάρτιος 01, 2017 - 14:33

Όπως φαίνεται, ο πόλεμος ενάντια στις διαδικτυακές διαφημίσεις έχει φουντώσει για τα καλά. Τη χρονιά που μας πέρασε, η χρήση ειδικού λογισμικού για την αποφυγή προβολής διαφημίσεων κάθε μορφής στις ιστοσελίδες (ad blocking), αυξήθηκε κατά 30% παγκοσμίως. Αυτό, αντιστοιχεί περίπου στο 11% του συνολικού αριθμού των χρηστών του διαδικτύου ή αλλιώς σε περισσότερες από 600 εκ. συσκευές, από smartphones μέχρι κλασικούς υπολογιστές.

Τα διαφυγόντα κέρδη είναι τόσο μεγάλα ώστε το Facebook έκανε προσπάθεια να εμποδίσει τη χρήση τέτοιου λογισμικού ενώ και η Google δεν έμεινε άπραγη. Ήδη, πάρα πολλά sites έχουν ενσωματώσει κώδικα με τον οποίο εντοπίζουν τη χρήση ad-blocking λογισμικού και αντιδρούν είτε προβάλλοντας ενημερωτικό μήνυμα σχετικά με το ρόλο των διαφημίσεων ως κύρια πηγή εσόδων τους είτε με μερική ή ολική απόκρυψη του περιεχομένου τους μέχρι ο χρήστης να απενεργοποιήσει το μπλοκάρισμα των διαφημίσεων.

Οι αντιδράσεις αυτές δεν έχουν τα αναμενόμενα αποτελέσματα. Μάλιστα, οι εκτιμήσεις δείχνουν ότι η αύξηση της χρήσης λογισμικού, όπως το δημοφιλέστατο Ad Block Plus σε Ευρώπη και Ασία θα είναι ραγδαία, ειδικά στις φορητές συσκευές.

Αυτό που πρέπει να δουν και να καταλάβουν οι εταιρίες είναι οι πραγματικοί λόγοι για τους οποίους οι χρήστες δεν θέλουν να βλέπουν διαφημίσεις! Για παράδειγμα, πρέπει να λάβουν πιο σοβαρά υπόψη ότι οι κάτοχοι φορητών συσκευών, όπως smatphones και tablets, επισκέπτονται τις ιστοσελίδες με χρήση ακριβών πακέτων δεδομένων και «κόβοντας» τις διαφημιστικές εικόνες και βίντεο κάνουν οικονομία στη κατανάλωση των MB τους. Ο σημαντικότερος όμως λόγος είναι ότι οι διαφημίσεις που προβάλλονται είναι στις περισσότερες περιπτώσεις άστοχες, άσχετες με το προφίλ του χρήστη,  παραπλανητικές και επικίνδυνες (οδηγούν στην εγκατάσταση κακόβουλου λογισμικού κ.λπ.). Παρουσιάζονται δε με πολύ ενοχλητικό τρόπο (αναβοσβήνουν, υπερκαλύπτουν το πραγματικό περιεχόμενο, επιμένουν να εμφανίζονται ακόμα και μετά το κλείσιμο από τον χρήστη) και ένταση (για παράδειγμα, η ίδια διαφήμιση επαναλαμβάνεται καταλαμβάνοντας το 70% της επιφάνειας της ιστοσελίδας). Όσον για τη ταχύτητα πλοήγησης … πολλές φορές ο χρήστης αναγκάζεται να εγκαταλείψει εντελώς την ιστοσελίδα, η οποία κυριολεκτικά έχει «κολλήσει» περιμένοντας να «φορτώσουν» οι διαφημίσεις.

Αν για κάποιο λόγο υποφέρετε και εσείς από τις διαφημίσεις στο διαδίκτυο, το Ad Block Plus είναι δωρεάν λογισμικό που μπορείτε να εγκαταστήσετε στον Chrome ή στον Firefox ως πρόσθετο (add-on). Επίσης, παρόμοια λειτουργία προσφέρουν και τα επί πληρωμή προγράμματα προστασίας από τους ιούς, όπως για παράδειγμα το Kaspersky Internet Security.
 

Δημήτρης Πανταζόπουλος