Ο ζωγράφος Σπύρος Γεώργας στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου

Time to read
less than
1 minute
Read so far

Ο ζωγράφος Σπύρος Γεώργας στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου

Φεβρουάριος 23, 2018 - 14:26

Από σήμερα κοσμούν την Πρυτανεία του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου δύο πίνακες του ζωγράφου Σπύρου Γεώργα.

Οι πίνακες «Για τις πτήσεις του Νου» και «Ωδή στην Αρχαία Ελλάδα» (λάδι σε καμβά 70x45) υπογραμμίζουν τη σύζευξη της Τέχνης με τη μάθηση και τη διανόηση στο πλαίσιο της αέναης αλληλεπίδρασης μεταξύ της σύγχρονης Παιδείας και των παγκόσμιων αξιών του Ελληνικού Πολιτισμού.

Οι Πρυτανικές αρχές ευχαριστούν θερμά τον (καταγόμενο από το Λυγουριό, Επιδαύρου) καλλιτέχνη για την ευγενική του χορηγία.

Σύντομη βιογραφική αναφορά για το Σπύρο Γεώργα

Ο Σπύρος Γεώργας γεννήθηκε στην Αθήνα το 1958 με καταγωγή από την Αργολίδα. Ακολούθησε σπουδές Ζωγραφικής στην Ακαδημία Καλών Τεχνών της Φλωρεντίας και αντίστοιχα της Μπολόνια, ενώ ήδη είχε διδαχθεί μαθήματα σχεδίου από τον Γ. Κουζούνη.

Στην επαγγελματική του πορεία ασχολήθηκε με την εικονογράφηση παιδικών βιβλίων, τη δημιουργία αφισών  για θεατρικά έργα, Φεστιβάλ Μουσικής στην Αμερική και για διαφημιστικές καμπάνιες. Το οδοιπορικό του στην Ασία (Οδησσός, Τραπεζούντα, Ερζερούμ, Κασπία Θάλασσα), το 1995-96, υπήρξε καθοριστικό για την καλλιτεχνική του έμπνευση και δημιουργία.

Από το 1996 διδάσκει χρώμα και σχέδιο για την προετοιμασία υποψηφίων φοιτητών  στην Α.Σ.Κ.Τ.Έγραψε το βιβλίο-μελέτη «Χρώμα-Φύση-Τέχνη» και ακόμα τρία βιβλία για τη ζωή και το έργο των καλλιτεχνών, Κ. Παρθένη, Γ.Τσαρούχη και Γ. Μπουζιάνη, (Εκδόσεις Finatec, 1998-2001).

Το 2005 συντέλεσε στη δημιουργία της GalleryofArt “Τεχνηέντως”-PrintPaint, που φιλοξένησε σε περιοδικές εκθέσεις σημαντικούς Έλληνες καλλιτέχνες.Από το 2011 αρθρογραφεί για θέματα Τέχνης στο διαδικτυακό περιοδικό “ΝΤΟΥέΝΤΕ”.

Η ενασχόλησή του με τη σκηνογραφία θεάτρου επί σειρά ετών, επεκτάθηκε από το 2014 και στην υποκριτική, συμμετέχοντας σε θεατρικές παραστάσεις καθώς και σε κινηματογραφικές ταινίες.Σε αρκετές παραστάσεις συνδυάζει και τις δύο ιδιότητες (ηθοποιός-ζωγράφος)  όπου ζωγραφίζει πάνω στη σκηνή με την παρουσία του κοινού.

Από τη δεκαετία του 2000, διαμορφώνει τις μορφοπλαστικές του αναζητήσεις που πλέον εγκαταλείπουν  τον καθαρά δισδιάστατο χώρο της ζωγραφικής. Η έρευνά του στρέφεται στη χρήση στέρεων υλικών με κατασκευές από μάρμαρο, ξύλο, μέταλλο, γυαλί, χημικά υλικά, καθώς και σε συνδυασμούς πολυμέσων, σφραγίζοντας την εικαστική του πορεία με επεμβάσεις-παρεμβάσεις σε νέους πολυεπίπεδους χώρους.

Έχει παρουσιάσει έργο του σε Ατομικές εκθέσεις στην Ελλάδα και έχει συμμετάσχει σε πολλές Ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Έργα του βρίσκονται σε Πινακοθήκες Δήμων και σε Δημόσιες και Ιδιωτικές Συλλογές σε Ελλάδα, Ευρώπη, Αμερική, Κίνα. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα.

 

ΣΠΥΡΟΣ ΓΕΩΡΓΑΣ

Από το Όραμα στην Εφεύρεσητης Πραγματικότητας

Ο Σπύρος Γεώργας προέρχεται από το μεγάλο σχολείο των ελεύθερων καλλιτεχνικών σπουδών. Όσο αποφασιστική ήταν η άρνησή του για συμμετοχή στην καθημερινότητα του εργαστηρίου κάποιας Σχολής Καλών Τεχνών όπου επικρατούν ασκήσεις – επιδόσεις σε σπουδές μοντέλων και αντίγραφα αγαλμάτων και προσωπογραφίες, τόσο αβέβαιη και περιπετειώδης ήταν η απόφασή του για άσκηση στην εξερεύνηση του μεγάλου γενναίου κόσμου που τον αγκαλιάζει και τον μεταφέρει – οδοιπορικά – σε τόπους μακρινούς. Η σωματική άσκηση όχι μόνο δεν τον εξαντλεί, αντίθετα αντλεί από αυτήν τις απαραίτητες νέες εικόνες, ενώ ασκεί τη ματιά στην απόκτηση της ειδικής σοφίας που προσδίδει το είκασμα. Από αυτό το σημείο και ύστερα, η πρόσκληση του ταλέντου δεν ήταν πια μακρινή ελπίδα.

Ποιητικά σκίτσα, θεοσοφικά οράματα, δίνες σχημάτων και χρωμάτων, είναι η όντως ενιαία εικόνα που παρουσιάζεται μέσα από τις σελίδες του λευκώματος. Είναι δείγματα της παραγωγικής δραστηριότητας του Σπύρου Γεώργα των τελευταίων χρόνων. Συναποτελούν δηλαδή τη συνισταμένη των αναζητήσεών του σε μια σύντομη όσο και συμπυκνωμένη χρονική περίοδο.

Βαθιές είναι οι γνώσεις του στο πεδίο του χρώματος. Σπάνια – ακόμα και για ζωγράφο – η διεισδυτικότητα στην πρακτική χρήση των χρωμάτων, που μπορεί να προεκταθεί στη μελέτη αλλά και στην τόσο δύσκολη αναγωγή του χρώματος μέσω του χρωστικού υλικού πίνακα. Είναι ακριβώς η χρήση των χρωμάτων που κάνουν το Γεώργα ένα μυστικιστή ζωγράφο.

Μαριλένα Ζ. Κασιμάτη

Ιστορικός Τέχνης