Ομιλία Ανδριανού στη Βουλή για τη διαδικασία εξέτασης υποψηφίων οδηγών

Time to read
less than
1 minute
Read so far

Ομιλία Ανδριανού στη Βουλή για τη διαδικασία εξέτασης υποψηφίων οδηγών

Φεβρουάριος 20, 2019 - 19:15

φωτογραφία eurokinissi

''Παρά τις όποιες καλές προθέσεις, το νομοσχέδιο περιέχει πολλά προβληματικά στοιχεία που θα μπορούσαν να αποφευχθούν αν το Υπουργείο λάμβανε σοβαρά υπόψη τις θέσεις και τις προτάσεις των ανθρώπων που γνωρίζουν από πρώτο χέρι τη λειτουργία του συστήματος''

Ο Βουλευτής Αργολίδας της Νέας Δημοκρατίας κ. Γιάννης Ανδριανός, στην ομιλία του κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων με τίτλο «Δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς υποψήφιων οδηγών και οδηγών για τη χορήγηση αδειών οδήγησης οχημάτων, άλλες διατάξεις για τις άδειες οδήγησης και λοιπές διατάξεις», τόνισε μεταξύ άλλων τα εξής:

«Συζητάμε σήμερα ένα νομοσχέδιο μετά από τέσσερα χρόνια που θα πρέπει να έχει ως στόχο τον εκσυγχρονισμό της διαδικασίας εξετάσεων για τη χορήγηση διπλώματος οδήγησης, την ενίσχυση της διαφάνειας και της αντικειμενικότητας σε ένα πεδίο δημόσιας δράσης που είναι προβληματικό και πέρα από τις συνέπειες για την οδική ασφάλεια, τον φόρο αίματος που καταβάλλουμε ως κοινωνία στους δρόμους, αμαυρώνει και τη μεγάλη πλειονότητα των εκπαιδευτών και εξεταστών που με ευσυνειδησία επιτελούν το καθήκον τους.

Δυστυχώς όμως, παρά τις όποιες καλές προθέσεις, το νομοσχέδιο που συζητάμε σήμερα  περιέχει πολλά προβληματικά στοιχεία τα οποία θα δημιουργήσουν πολλά και σημαντικά προβλήματα, τα οποία θα μπορούσαν να αποφευχθούν αποτελεσματικά αν το Υπουργείο λάμβανε σοβαρά υπόψη τις θέσεις και τις προτάσεις των ανθρώπων που γνωρίζουν από πρώτο χέρι τη λειτουργία του συστήματος, τα υπαρκτά προβλήματα και τις προοπτικές – και αναφέρω χαρακτηριστικά το Σωματείο Εκπαιδευτών Οδήγησης Αργολίδας «Ο Αργέας» το οποίο έχει στείλει επανειλημμένα εμπεριστατωμένες προτάσεις με επιχειρήματα, πολλές από τις οποίες κύριε Υπουργέ σας τις έχω αποστείλει μέσω Αναφοράς, μέσω της διαδικασίας του κοινοβουλευτικού ελέγχου.

Πριν όμως αναφερθώ σ’ αυτά τα προβλήματα, τα οποία επεσήμανε αναλυτικά και ο εισηγητής της Νέας Δημοκρατίας, θέλω να αναφερθώ στο ζήτημα της καταβολής της μηνιαίας αποζημίωσης των 240 ευρώ για τους εξεταστές που απείχαν το προηγούμενο διάστημα και απ’ ό,τι ενημερώθηκα συνεχίζουν και πάλι την αποχή τους. Μια αποζημίωση που διακόπηκε με νόμο του 2015. Ενώ το Υπουργείο κατέθεσε τον Φεβρουάριο του 2016 τροπολογία που υποτίθεται πως θα έλυνε στο πρόβλημα, την απέσυρε αμέσως μετά, μεταθέτοντας το πρόβλημα διαδοχικά για τον Ιούνιο του 2017, τον Δεκέμβριο του 2017, και τέλος τον Απρίλιο του 2018. Αποτέλεσμα λοιπόν όλης αυτής της κατάστασης είναι να κρατήσετε όλο αυτό το διάστημα ομήρους δεκάδες χιλιάδες πολίτες υποψηφίους οδηγούς. Η ταλαιπωρία τους όλο αυτό τον καιρό που δεν μπορούσαν να δώσουν εξετάσεις ήταν μεγάλη και βεβαίως είχε επιπτώσεις και στην εργασία τους αφού πολλοί από αυτούς τα διπλώματα οδήγησης και ιδιαίτερα τα επαγγελματικά τα χρειαζόντουσαν για τη δουλειά τους. Και βεβαίως υπάρχει και δημιουργείται τεράστιο πρόβλημα με χιλιάδες ηλικιωμένους που καλούνται να επανεξεταστούν αφού θα μπορούσαν μόνο με ιατρικές εξετάσεις, με έναν εξονυχιστικό ιατρικό έλεγχο να μπορούν να παίρνουν πάλι το δίπλωμά τους και να συνεχίσουν να οδηγούν μέχρι τις επόμενες ιατρικές εξετάσεις.

Σε ό,τι αφορά τώρα τις επιμέρους προβλέψεις του νομοσχεδίου: Είναι λάθος η πρόβλεψη για μετακίνηση των υποψηφίων οδηγών, των εκπαιδευτών και των οχημάτων τους σε άλλη περιφερειακή ενότητα καθώς σύμφωνα και με το σχετικό προεδρικό διάταγμα 208/2002 «Ο εκπαιδευτής υποψηφίων οδηγών υποχρεούται να ασκεί το επάγγελμα του εκπαιδευτή αποκλειστικά εντός του νομού όπου βρίσκεται η έδρα της σχολής». Εμείς προτείνουμε λοιπόν ακριβώς το αντίθετο: Σε περίπτωση που αυτό χρειάζεται να μετακινούνται εξεταστές άλλης περιφερειακής ενότητας, βεβαίως με την ανάλογη αμοιβή και τα έξοδα μετακίνησης.

Σε ό,τι αφορά τη διαδικασία της εξέτασης, είναι σαφές ότι ο εκπαιδευτής πρέπει να παρίσταται εντός του οχήματός του, ιδίως εφόσον προβλέπεται πλέον η δικλείδα διαφάνειας της καταγραφής της όλης εξέτασης από κάμερα, τόσο για λόγους προστασίας της ιδιοκτησίας του, όσο για την περαιτέρω διασφάλιση της διαδικασίας.

Θα πρέπει επίσης να ληφθεί υπόψη ότι δεν υπάρχει σήμερα κάποιο προϊόν στην αγορά για την ασφάλιση σε υποψήφιο, εκπαιδευτή, εξεταστή και όχημα, πράγμα που θα δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα στην εφαρμογή της σχετικής πρόβλεψης.

Ομοίως, θα πρέπει να επιλυθούν τα πρακτικά προβλήματα που αφορούν την καταγραφή, τη μετάδοση και την αποθήκευση της εξέτασης από κάμερες.

Θα προκύψουν προβλήματα καθώς και γραφειοκρατική ταλαιπωρία που θα πρέπει να αντιμετωπιστεί: για παράδειγμα, εφόσον η εξέταση θα μεταδίδεται σε πραγματικό χρόνο στο Κέντρο Ελέγχου του Υπουργείου, γιατί να μην καταγράφεται από αυτό;

Ομοίως, θα πρέπει να εξεταστεί το κατά πόσο μπορεί να εφαρμοστεί η πρόβλεψη για εξέταση σε πίστες εκπαίδευσης, οι οποίες δεν υφίστανται τουλάχιστον στον αριθμό που χρειάζεται.

Διαφωνούμε τέλος με την ασυμμετρία των κυρώσεων. Στην περίπτωση για παράδειγμα των πολύ σοβαρών παραβάσεων της παραγράφου 6 του άρθρου 9 ενώ ορθώς προβλέπονται βαρύτατες κυρώσεις για τους εκπαιδευτές, ο εξεταστής απλώς απομακρύνεται από το συγκεκριμένο έργο και συνεχίζει να αμείβεται εργαζόμενος σε άλλη θέση του Υπουργείου ή της Περιφέρειας.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, τα σημεία που ανέφερα καταδεικνύουν την προχειρότητα με την οποία συντάχθηκε το συγκεκριμένο νομοσχέδιο. Δυστυχώς, χάνουμε μια ακόμη ευκαιρία να εκσυγχρονίσουμε ουσιαστικά τις διαδικασίες εξέτασης των υποψηφίων οδηγών, ενισχύοντας τη διαφάνεια και περιορίζοντας ταυτόχρονα τις γραφειοκρατικές επιβαρύνσεις».