Κ. Σπηλιόπουλος: ΟΣΕ, Περιφέρεια Πελοποννήσου και κυβέρνηση συνεργάζονται για την επαναλειτουργία του τρένου

Time to read
less than
1 minute
Read so far

Κ. Σπηλιόπουλος: ΟΣΕ, Περιφέρεια Πελοποννήσου και κυβέρνηση συνεργάζονται για την επαναλειτουργία του τρένου

Ιανουάριος 13, 2020 - 22:22

Ο σιδηρόδρομος βρισκεται σε πρώτο πλάνο για την Περιφέρεια Πελοποννήσου. Στην τελευταία συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε ο περιφερειάρχης Παναγιώτης Νίκας, αναφέρθηκε στα βήματα που κάνει η περιφερειακή αρχή προς την επαναλειτουργία της γραμμής.

Η επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής είναι εφικτή και προς αυτή την κατεύθυνση εργάζονται τόσο το αρμόδιο υπουργείο όσο και η Περιφέρεια Πελοποννήσου αλλά και ο ΟΣΕ.

Αυτό μας είπε σε συνέντευξή του στο Arcadia Portal ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ κ. Κώστας Σπηλιόπουλος τη Δευτέρα 13 Ιανουαρίου.

Ο κ. Σπηλιόπουλος αναφέρθηκε εκτενώς στις μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης που θα έχει για την Αρκαδία αλλά και για την Αργολίδα η επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής, αφού εκτός από έναν φθηνό, γρήγορο και διασκεδαστικό τρόπο ταξιδιού, θα έχει και μεγάλη εμπορική κίνηση, καθώς ο σιδηρόδρομος είναι ένα φθηνό μέσον μεταφοράς εμπορευμάτων.

Πρέπει να πούμε ότι ο σιδηρόδρομος ιδίως για την Αρκαδία και για την Τρίπολη, η οποία είναι κλεισμένη ανάμεσα σε βουνά, με δύσκολη πρόσβαση στην υπόλοιπη Ελλάδα, ήταν ο κύριος μοχλός ανάπτυξης της περιοχής μας τον 19ο και 20ό αιώνα. Η «ανάσταση» του σιδηροδρόμου μπορεί να ωφελήσει τα μέγιστα τον Νομό αλλά και την πόλη μας, αφού το κόστος των εισιτηρίων είναι πολύ χαμηλότερο από το κόστος διοδίων αλλά και άλλων δημόσιων μεταφορικών μέσων, ενώ θα αλλάξει το παιχνίδι και στις μεταφορές των εμπορευμάτων.

Ο κ. Σπηλιόπουλος μάς είπε ότι ασφαλώς είναι εφικτή η επαναλειτουργία του σιδηροδρόμου, ο οποίος έχει σταματήσει να λειτουργεί παρά το γεγονός ότι είχαν γίνει εκτεταμένες και ακριβές επισκευές στη σιδηροδρομική γραμμή τα προηγούμενα χρόνια. Υπογράμμισε ότι προβλήματα υπάρχουν, αφού γίνονται κλοπές και βανδαλισμοί στο υλικό και υπάρχουν μεγάλες φθορές. Ωστόσο, όπως τόνισε, ο κ. Νίκας έχει θέσει επίσημα το θέμα και μάλιστα ύστερα από επικοινωνία και παρότρυνση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, ο οποίος έχει εκφράσει τη βούλησή του για την επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής.

Όπως μας είπε ο κ. Σπηλιόπουλος, όλα συγκλίνουν στο να ξεκινήσουν να δρομολογούνται οι εξελίξεις, εφόσον κυβέρνηση, Περιφέρεια και ΟΣΕ έχουν από κοινού τη βούληση να επανενεργοποιήσουν τη σιδηροδρομική γραμμή.

Η Περιφέρεια Πελοποννήσου θα χρηματοδοτήσει με πόρους της το έργο

Σύμφωνα με τα όσα έχει πει ο κ. περιφερειάρχης, η Περιφέρεια Πελοποννήσου θα χρηματοδοτήσει με πόρους της το έργο της επαναλειτουργίας της σιδηροδρομικής γραμμής. «Πολύ σύντομα θα κατατεθεί η από κοινού έκθεση για να δούμε πώς θα προχωρήσουμε», είπε ο κ. Σπηλιόπουλος και υπογράμμισε: «Το τρένο θα χρησιμοποιείται και για τη μεταφορά ανθρώπων και για τη μεταφορά εμπορευμάτων, καθώς θα μειώσει το κόστος. Επίσης, το ταξίδι με το τρένο είναι πολύ ευχάριστο και φθηνό. Ακόμα και για παραδοσιακούς προορισμούς, όπως είναι το Ναύπλιο, η τουριστική κίνηση θα αυξηθεί».

Η μεγάλη επιβατική κίνηση για τη γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη, όπου τα τρένα φεύγουν και επιστρέφουν γεμάτα, και πλέον κινούνται με μεγάλες ταχύτητες, αποδεικνύει το γεγονός ότι το τρένο έχει μπει στην κουλτούρα των Ελλήνων. Επίσης, είναι ένα μέσο μετακίνησης οικολογικό και, καθώς δίνουμε μεγάλη σημασία πλέον στους ρύπους, πρέπει να αναδειχθεί και να αξιοποιηθεί».

Επομένως, υπάρχει εκπεφρασμένη βούληση, συνεννόηση και συνεργασία από όλες τις πλευρές για την επαναλειτουργία του σιδηροδρόμου. Οι δυσκολίες πολλές, αλλά πλέον το σημαντικό είναι ότι έχει γίνει αντιληπτή η αναγκαιότητα του έργου. Πάντως, πρέπει να θυμίσουμε ότι κάποιες φωνές στο κυβερνών κόμμα, όπως του Άγγελου Συρίγου, έχουν προτείνει η γραμμή του ΟΣΕ να αξιοποιηθεί ως ποδηλατόδρομος.

Γαλανιάδη Εύα