Ερωτήσεις στον ΥΠΘ του Δημήτρη Κοδέλα για το Μουσικό Σχολείο Αργολίδας και το Δημοτικό Σχολείο Μύλων

Time to read
less than
1 minute
Read so far

Ερωτήσεις στον ΥΠΘ του Δημήτρη Κοδέλα για το Μουσικό Σχολείο Αργολίδας και το Δημοτικό Σχολείο Μύλων

Οκτώβριος 04, 2013 - 15:01

φωτο EUROKINISSI

Ερώτηση προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κατέθεσε ο βουλευτής Αργολίδας του ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρης Κοδέλας αναφορικά με τα μεγάλα κενά σε εκπαιδευτικούς/μουσικούς στο Μουσικό Σχολείο Αργολίδας στην Προσύμνη. Συγκεκριμένα, οι ελλείψεις σε αναπληρωτές πλήρους και μειωμένου ωραρίου και σε ωρομίσθιους ξεπερνάνε τις τριάντα, με αποτέλεσμα να χάνονται εκατοντάδες ώρες διδασκαλίας κάθε εβδομάδα και να μην παρέχεται η εξειδικευμένη και εξατομικευμένη μουσική αγωγή στους μαθητές.

Ακολουθεί ολόκληρη η ερώτηση:

“Για ακόμη μια χρονιά οι περικοπές δαπανών στην Παιδεία, εξαιτίας της πιστής εφαρμογής των δεσμεύσεων των μνημονιακών κυβερνήσεων προς την τρόικα, προκαλούν τον αργό θάνατο των σχολείων και πρώτα πρώτα των Μουσικών και Καλλιτεχνικών. Μάλιστα, η Πανελλήνια Ένωση Γονέων Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων αναφέρει ότι κάθε εβδομάδα χάνονται 17.000 ώρες διδασκαλίας, ή αλλιώς λείπουν κάποιες εκατοντάδες εκπαιδευτικών, αναπληρωτών και ωρομίσθιων, σε όλη την επικράτεια.

Στην Αργολίδα λειτουργεί για πέμπτη συνεχή χρονιά το Μουσικό Σχολείο στη Προσύμνη, με τρεις τάξεις Γυμνασίου και δύο τάξεις Λυκείου πλέον. Όπως επισημαίναμε και σε αντίστοιχη ερώτησή μας πριν ένα χρόνο, τα μεγάλα λειτουργικά κενά αποτελούν τροχοπέδη για την ομαλή λειτουργία του σχολείου αλλά και για την εξειδικευμένη μουσική αγωγή που οφείλει ένα Μουσικό Σχολείο να παρέχει, όπως ορίζει ο νόμος.

Συγκεκριμένα, τα κενά σε αναπληρωτές πλήρους και μειωμένου ωραρίου και σε εμπειροτέχνες μέχρι και σήμερα διαμορφώνονται σε τριάντα τρία (33). Τα είκοσι τρία (23) από αυτά είναι κενά στον κλάδο ΠΕ16/ΤΕ16, δηλαδή βασικά αντικείμενα όπως Παραδοσιακή Μουσική, Θεωρία Ευρωπαϊκής Μουσικής, διδασκαλία Πιάνου, Κλασικής Κιθάρας, Βιολιού κ.α. Επιπλέον, εννιά (9) ακόμα κενά είναι στον κλάδο ΠΕ16-02/ΤΕ16, δηλαδή διδασκαλία Ταμπουρά, Μπουζουκιού κ.α. Τέλος ένα κενό υπάρχει στον κλάδο ΕΠΜ 16. Με απλά λόγια πολλά από τα σημαντικότερα μουσικά αντικείμενα δεν διδάχθηκαν όλο το Σεπτέμβρη.

Επειδή τα Μουσικά και Καλλιτεχνικά Σχολεία αποτελούν παράδειγμα προς μίμηση και η Πολιτεία πρέπει να τα ενισχύει έμπρακτα αντί να τα αποδομεί διαρκώς.

Επειδή και το Μουσικό Σχολείο Αργολίδας αποτελεί κόσμημα για το νομό μας.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

Προτίθεται το Υπουργείο να καλύψει το συντομότερο δυνατό τα λειτουργικά κενά ώστε να εξομαλυνθεί η λειτουργία του σχολείου και να παρασχεθεί στους μαθητές εξειδικευμένη μουσική αγωγή;

Προτίθεται το Υπουργείο να λάβει τις κατάλληλες ενέργειες προκειμένου σχολεία όπως το Μουσικό Αργολίδας να αποκτήσουν μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό και όχι να περιμένουν κάθε χρόνο την έγκριση των όποιων πιστώσεων.

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Ερώτηση προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κατέθεσε ο βουλευτής Αργολίδας του ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρης Κοδέλας σχετικά με την υποβάθμιση του Δημοτικού Σχολείου Μύλων από τριθέσιο σε διθέσιο. Με αυτήν ζητά από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων την τοποθέτηση τρίτου δασκάλου στο Δημοτικό Σχολείο Μύλων.

Ακολουθεί η ερώτηση:

“Άλλη μια σχολική χρονιά ξεκίνησε με μεγάλες δυσκολίες για τα Δημόσια Σχολεία, εξαιτίας της ολοένα αυξανόμενης υποχρηματοδότησης, των πολιτικών συρρίκνωσης της Δημόσιας Παιδείας και των ελλείψεων σε εκπαιδευτικούς. Πιο ειδικά, πολλά ολιγοθέσια σχολεία οδηγούνται χρόνο με το χρόνο σε μαρασμό και σε κλείσιμο αφού με διάφορους τρόπους μειώνεται η οργανικότητά τους, απαξιώνονται, υποβαθμίζονται.

Στην Αργολίδα, εν προκειμένω, έντονη αναστάτωση έχει προκληθεί στους γονείς και τους μαθητές της κοινότητας των Μύλων του Δήμου Άργους-Μυκηνών από την διαφαινόμενη υποβάθμιση του Δημοτικού Σχολείου.

Συγκεκριμένα, το Δημοτικό Σχολείο Μύλων, ενώ έχει χαρακτηριστεί ως τριθέσιο, φέτος ξεκίνησε τη λειτουργία του με δύο (2) αντί τριών (3) δασκάλων παρόλο που ο αριθμός των παιδιών που φοιτούν στο σχολείο απαιτεί και δικαιολογεί και τρίτο δάσκαλο.

Επειδή, η παρεχόμενη εκπαίδευση σε ένα διθέσιο σχολείο είναι ποιοτικά χαμηλότερη και οδηγεί στην περαιτέρω απαξίωσή του.

Επειδή, οι εγγεγραμμένοι μαθητές του Δημοτικού Σχολείου Μύλων αντιστοιχούν σε τριθέσιο σχολείο.

Επειδή, η δημόσια εκπαίδευση δε μπορεί να είναι πεδίο εφαρμογής των καταστροφικών μνημονιακών πολιτικών με θύματα τα παιδιά και το εκπαιδευτικό έργο.

Επειδή, η εύρυθμη λειτουργία των σχολείων στα χωριά μας έχει μεγάλη αξία για κοινωνικούς και άλλους λόγους.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

  1. Προτίθεται το Υπουργείο να μεριμνήσει για την έγκαιρη τοποθέτηση τρίτου εκπαιδευτικού στο Δημοτικό Σχολείο Μύλων για να μην υποβαθμιστεί περαιτέρω το παρεχόμενο εκπαιδευτικό έργο;”