Θεοδωρικάκος: Στα 7 και όχι στα 3 χρόνια θα μπορούν πλέον να κάνουν αίτηση για ελληνική ιθαγένεια οι πρόσφυγες

Time to read
less than
1 minute
Read so far

Θεοδωρικάκος: Στα 7 και όχι στα 3 χρόνια θα μπορούν πλέον να κάνουν αίτηση για ελληνική ιθαγένεια οι πρόσφυγες

Φεβρουάριος 25, 2020 - 12:01

φωτογραφία αρχείου eurokinissi

Στα επτά και όχι στα τρία χρόνια θα μπορούν πλέον όσοι εισέρχονται παράνομα στη χώρα και παίρνουν μέσω του καθεστώτος των προσφύγων άσυλο, να γίνονται Έλληνες, σύμφωνα με ρύθμιση στο νομοσχέδιο του υπουργείου Εσωτερικών για την «Αναπτυξιακή προοπτική των ΟΤΑ - Ρύθμιση θεμάτων Ιθαγένειας – Ρύθμιση θεμάτων ανθρωπίνου δυναμικού της Δημόσιας Διοίκησης». Ο κ. Θεοδωρικάκος κατά την τοποθέτησή του στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή ανέφερε:

Το νομοσχέδιο που συζητάμε σήμερα εντάσσεται στο πλαίσιο της συνολικής στρατηγικής που έχει η κυβέρνηση απέναντι στην Τοπική Αυτοδιοίκηση και στην δημόσια διοίκηση.

Είχαμε ξεκαθαρίσει από την αρχή, από τις πρώτες ημέρες διακυβέρνησης του τόπου από την κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη, ότι αυτή η κυβέρνηση αντιμετωπίζει την Αυτοδιοίκηση ως πυλώνα ισόρροπης ανάπτυξης και κοινωνικής συνοχής και ποιότητας ζωής των πολιτών. Και ότι αντιμετωπίζει τον δημόσιο τομέα ως ένα μοχλό που έχει ανάγκη από εκσυγχρονισμό ώστε να συμβάλει κι εκείνος στην ανάπτυξη της χώρας και στην καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών.

Για αυτούς τους λόγους αποκαταστήσαμε από το καλοκαίρι την κυβερνησιμότητα στους Δήμους και στις Περιφέρειες και θεσμοθετήσαμε τη δυνατότητα αξιοποίησης από την αυτοδιοίκηση του ιδιωτικού τομέα της οικονομίας, σε υπηρεσίες όπως είναι η καθαριότητα, το πράσινο και ο ηλεκτροφωτισμός, θέλοντας, ακριβώς, να συμβάλουμε στην αναπτυξιακή δυναμική του θεσμού.

Ταυτόχρονα, στηρίξαμε ιδιαιτέρως την κοινωνική πλευρά της Αυτοδιοίκησης και το κοινωνικό της πρόγραμμα, όπως εκφράζεται ιδιαίτερα με το εμβληματικό πρόγραμμα «βοήθεια στο Σπίτι», του οποίου τη συνέχεια διασφαλίσαμε. Ο διαγωνισμός είναι σε εξέλιξη και τα αποτελέσματά του θα ολοκληρωθούν μέσα στο 2020. Η κυβέρνηση έχει δεσμευθεί με κατηγορηματικό τρόπο ότι το πρόγραμμα αυτό δεν θα παρουσιάσει καμία ασυνέχεια. Θα συνεχισθεί κανονικά, μέχρι τη στιγμή που θα γίνουν οι προσλήψεις με τη διαδικασία του ΑΣΕΠ και θα προσληφθούν τα στελέχη για τη συνέχεια του προγράμματος . Πολύ σωστά είπατε ότι έχουμε την απαίτηση οι εργαζόμενοι σε αυτό το πρόγραμμα να συμβάλλουν με τον τρόπο τους και στο πιλοτικό πρόγραμμα «Πρόληψη στο Σπίτι». Αλλά αυτό εμείς το θεωρούμε ότι είναι εξαιρετικά θετικό και δημιουργικό. Γιατί άνθρωποι οι οποίοι συνεισφέρουν ευθέως στην κοινωνική πλευρά της αυτοδιοίκησης, νομίζω και οι ίδιοι πρέπει να έχουν τη διάθεση- και νομίζω ότι την έχουν τη διάθεση- να συνεισφέρουν περαιτέρω.

Αυτά έγιναν στην πρώτη φάση. Η Τοπική Αυτοδιοίκηση έχει ανάγκη από πραγματικά έργα και διασφαλισμένους πόρους προκειμένου να τα υλοποιήσει και με αυτόν τον τρόπο, βελτιώνοντας τις υποδομές που υπάρχουν στους Δήμους και στις Περιφέρειες, να συνεισφέρει στην οικονομική ανάπτυξη, στις θέσεις απασχόλησης και στην εξυπηρέτηση και ευημερία των πολιτών.

Πολύ σωστά περιγράψατε κ. εκπρόσωπε του ΚΚΕ τις δηλώσεις μου για το τι συνέβαινε με το πρόγραμμα ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ. Είναι όπως τα είπατε. Και επιμένω πλήρως σε αυτές τις δηλώσεις. Όπως επίσης πρέπει να σας πω ότι μέσα στις επόμενες δύο εβδομάδες θα έχετε τα στοιχεία και τα δεδομένα του νέου προγράμματος έργων. Γιατί πράγματι, το Υπουργείο Εσωτερικών, έχει διασφαλίσει από διαφορετικές πηγές ένα νέο πρόγραμμα με τα χαρακτηριστικά που έχω περιγράψει, με την έντονη αναπτυξιακή, κοινωνική και περιβαλλοντική αναφορά.

Αλλά για να γίνουν πράξη όλα αυτά τα έργα και να παίξει η Αυτοδιοίκηση έναν ισχυρό, πρωταγωνιστικό ρόλο, πρέπει να αντιμετωπίσει τα βασικά προβλήματα που έχει ειδικά σε αυτόν τον τομέα. Έχουμε γυρίσει όλη την Ελλάδα, τόσο εγώ όσο και ο υφυπουργός μου, και έχουμε συνομιλήσει σχεδόν με όλους τους δημάρχους. Έχουμε πάει παντού, σε κάθε γωνιά της ελληνικής γης. Πάνω από 200 Δήμοι έχουν τεράστια προβλήματα υποστελέχωσης, ιδίως των τεχνικών υπηρεσιών. Αυτή είναι η πραγματικότητα. Δεν έχουμε τη δυνατότητα εδώ και τώρα να κάνουμε προσλήψεις μονίμων υπαλλήλων σε αυτόν τον χώρο. Δεν την έχουμε ούτε δημοσιονομικά, ούτε από διοικητική και γραφειοκρατική άποψη αυτό είναι εφικτό. Είναι γνωστό ότι οι διαδικασίες του ΑΣΕΠ, είναι μεν αντικειμενικές και έχουν βάλει ένα τέλος στο πελατειακό κράτος που έχει βιώσει για δεκαετίες η χώρα αλλά καθυστερούν φοβερά. Αν μέναμε μόνο εκεί, έργα η Αυτοδιοίκηση- ανεξάρτητα πού ανήκουν πολιτικά- δεν θα προλάβαινε να κάνει αυτήν την τετραετία. Αυτή είναι η ωμή αλήθεια. Εμείς δεσμευόμαστε ότι θα προχωρήσουν οι διαδικασίες μέσα στον τετραετή προγραμματισμό μας για την πρόσληψη και μηχανικών στην Αυτοδιοίκηση, αλλά έχουμε συνείδηση ότι αυτό χρονικά θα καθυστερήσει.

Η κυβέρνηση σε πολύ στενή συνεργασία με τα στελέχη της Αυτοδιοίκησης, με την ΚΕΔΕ αλλά και ξεχωριστά, φέρνει μια λύση που είναι ριζοσπαστική και εξαιρετικά πρακτική και ουσιαστική. Είναι η δυνατότητα των Δήμων να προχωρούν σε προγραμματικές συμβάσεις με την ΕΕΤΑ – η οποία στο κάτω-κάτω είναι ένα όργανο της Αυτοδιοίκησης, γιατί εκεί μέτοχοι είναι το υπουργείο Εσωτερικών και η ΚΕΔΕ- για να επιταχυνθεί πάρα πολύ όλη η διαδικασία υλοποίησης των μελετών και των έργων, χωρίς μάλιστα να επιβαρυνθεί περαιτέρω κατά κανέναν τρόπο ο προϋπολογισμός.

Μέσα στις ρυθμίσεις που περιλαμβάνει αυτό το νομοσχέδιο περιλαμβάνεται και η δημιουργία μιας σειράς θεσμικών δυνατοτήτων, όπως είναι οι Αναπτυξιακοί Οργανισμοί των Δήμων, που είναι μια μετεξέλιξη των σημερινών Αναπτυξιακών Εταιρειών, οι οποίοι θα έχουν επίσης παρόμοια δυνατότητα. Αίτημα που επίσης έχει προέλθει από τον κόσμο της Αυτοδιοίκησης.

Θεσμοθετούμε, ακόμη, τη διαδικτυακή εφαρμογή του Μητρώου, ενώ θεωρώ πολύ καινοτόμο το σύστημα που εισάγουμε για τους τρεις μεγαλύτερους δήμους της χώρας, για τη δυνατότητα παράλληλης άσκησης αρμοδιοτήτων μέσω μνημονίων συνεργασίας με άλλους φορείς του δημοσίου, προκειμένου να διευκολυνθούν στην άμεση παρέμβασή τους σε ζητήματα και υποδομές, που υπό άλλες συνθήκες δεν θα μπορούσαν να το κάνουν.

Στην πραγματικότητα αυτό το νομοσχέδιο ανοίγει δρόμους στην Αυτοδιοίκηση, να μπορέσει να επιτελέσει τον αναπτυξιακό της ρόλο και να μπορέσει στο πλαίσιο αυτής της τετραετίας να εκτελέσει πολύ περισσότερα έργα, κάτι το οποίο θα είναι επ’ ωφελεία των πολιτών, του ρυθμού ανάπτυξης της χώρας, της ισχυροποίησης του κοινωνικού και πολιτικού ρόλου της Αυτοδιοίκησης και ως θεσμού και ως συντελεστή της οικονομικής ανάπτυξης της πατρίδας μας.

Δεν βλέπω τι προβλήματα μπορεί να έχει αυτό το τμήμα για να το ψηφίσει ένα κόμμα της αντιπολίτευσης, εάν συμφωνεί ότι η Αυτοδιοίκηση πρέπει να παίξει αυτόν τον αναπτυξιακό ρόλο. Και γι’ αυτό το λόγο βλέπω θετικά μια σειρά προτάσεις που έκανε ο κ. Σπίρτζης και τις οποίες είμαι διατεθειμένος να τις συμπεριλάβω στη νομοθέτησή μας. Δεν έχω καμία αντίρρηση όλα αυτά που αφορούν στις δράσεις των Αναπτυξιακών Οργανισμών να είναι στη Διαύγεια. Πρέπει να υπάρχει απόλυτη διαφάνεια και στις προκηρύξεις και η στους ηλεκτρονικούς διαγωνισμούς και στο θέμα που είπατε κ. Σπίρτζη του Διευθύνοντος Συμβούλου των Αναπτυξιακών Οργανισμών. Ο νόμος λέει ότι αποφασίζει η Γενική Συνέλευση των μετόχων. Μέτοχος είναι ο Δήμος, άρα πρακτικά αποφασίζει το Δημοτικό Συμβούλιο. Βεβαίως να τα διευκρινίσουμε. Δεν έχω καμία αντίρρηση. Όσο πιο σαφή είναι τα πράγματα τόσο καλύτερα για να αίρονται οι ενδεχόμενες παρεξηγήσεις. Δεν υπάρχουν άλλου είδους σκοπιμότητες. Στόχος μας είναι να διευκολύνουμε την Αυτοδιοίκηση να δράσει πιο αποτελεσματικά. Ειδικά όσοι έχουν διατελέσει Δήμαρχοι ή έχουν συνεισφέρει στον θεσμό της Αυτοδιοίκησης, από όποια θέση και να το έκαναν γνωρίζουν πάρα πολύ καλά ότι αυτό αποτελεί καίριο πρόβλημα και ότι είναι ανάγκη να βρούμε τέτοιου τρόπους, στην παρούσα φάση, για να το λύσουμε και να το αντιμετωπίσουμε.

Συνεπώς θεωρώ ότι σε αυτό το κομμάτι δεν υπάρχουν κάποια ιδιαίτερα ζητήματα και ότι το νομοσχέδιό μας συμβάλει πάρα πολύ σημαντικά στο να επιτελέσει η Αυτοδιοίκησης τον αναπτυξιακό της ρόλο.

Αυτό είναι ένα μεσαίο στάδιο. Διότι ακολουθεί πράγματι μια πολύ κρίσιμη από πολιτική και διοικητική άποψη διαδικασία, η οποία έχει ξεκινήσει και πηγαίνει καλά. Μάλιστα σκέφτομαι ότι θα ήταν μια καλή ιδέα, πολύ σύντομα, αφού η Επιτροπή που προετοιμάζει το νόμο φτάσει σε ένα στάδιο διαλόγου πρώτα με τους κοινωνικούς φορείς.

Γνωρίζετε ότι η ΚΕΔΕ έχει συνέδριο μέσα Μαρτίου με αντικείμενο τη νομοθέτηση, αυτή που συζητάμε, για την πολυεπίπεδη διακυβέρνηση και την ενίσχυση των αρμοδιοτήτων της Αυτοδιοίκησης, θα ήταν πολύ ενδιαφέρον αμέσως μετά η Επιτροπή κι εμείς, η ηγεσία του Υπουργείου, να συνομιλήσει με τα άλλα κόμματα και να δουν ποιο είναι το επίπεδο της διαβούλευσης που υπάρχει έως τώρα, διότι θα είναι σπουδαίο κατά την γνώμη μου μία τόσο μεγάλη μεταρρύθμιση να την κάνουμε πράξη όλοι μαζί. Άλλωστε αυτό έχει νόημα διότι στη Δημοκρατία δεν υπάρχει τίποτε αιώνιο και μια μεταρρύθμιση, αν θέλουμε να έχει αντίκτυπο και αποτύπωμα ιστορικό στη διοικητική και πολιτική πορεία της χώρας, θα είναι εξαιρετικά δύσκολο να πετύχει ευρύτατες συναινέσεις.

Τώρα σε ό,τι αφορά το τμήμα του νομοσχεδίου που αφορά τα θέματα του δημοσίου τομέα πιστεύω ότι οι μεταβολές που επέρχονται με αυτό το νομοσχέδιο συμβάλλουν θετικά στο να γίνει πράξη, με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, το πρόγραμμα της κινητικότητας το οποίο, ήδη έχουμε μια εμπειρία, δεν δουλεύει το τρεις κύκλοι μέσα στο χρόνο. Διότι θα έπρεπε να έχουν γίνει εννέα κύκλοι κινητικότητας και έχουμε κάνει ως τώρα -η προηγούμενη κυβέρνηση κι εμείς- τέσσερις. Άρα θα πρέπει πράγματι να μειώσουμε τους κύκλους κινητικότητας σε έναν (1) + έναν (1) συμπληρωματικό κάθε χρόνο, βάζοντας όριο τους τέσσερις (4) μήνες προκειμένου τα πράγματα να γίνονται σαφή, δίνοντας τη δυνατότητα συνέντευξης από τους φορείς υποδοχής όλων των ενδιαφερομένων να μετακινηθούν με το σύστημα κινητικότητας.

Έως τώρα αυτό προβλέπονταν μόνο για τους ΔΕ και τους ΥΕ. Το επεκτείνουμε ως δυνατότητα και για τους ΠΕ και για τους ΤΕ. Νομίζω ότι είναι χρήσιμο και αναγκαίο. Δίνεται, επίσης, ένα τετράμηνο περιθώριο για να υλοποιηθεί ο προηγούμενος κύκλος κινητικότητας. Και σημειώνεται ότι από 1/1/2020 για να συμμετέχει ένας δημόσιος φορέας στο Πρόγραμμα της Κινητικότητας θα πρέπει υποχρεωτικά να υπάγεται στο ψηφιακό οργανόγραμμα της Δημόσιας Διοίκησης και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Σήμερα είμαστε περίπου στους μισούς φορείς. Τα μισά Νομικά Πρόσωπα του Δημοσίου Τομέα είναι ενταγμένα στο ψηφιακό οργανόγραμμα. Με την ευκαιρία αυτή θέλω να σημειώσω κάτι: Ότι του παρόντος κύκλου κινητικότητας, θα καταθέσουμε σχετική τροπολογία σε αυτό το νομοσχέδιο, η κυβέρνηση θέλει να εξαιρεθεί πλήρως ο τομέας της υγείας, προκειμένου να μην υπάρξει κανενός είδους πρόβλημα στο σύνολο των δυνάμεων του χώρου της υγείας, οι οποίες ως σύστημα υγείας, όπως και ως χώρα, είναι εξαιρετικά πιθανόν ότι θα κληθούμε να αντιμετωπίσουμε τις επιπτώσεις από τη διάδοση του κορωνοϊού, ο οποίος έχει έρθει στην γειτονική μας Ιταλία και επομένως, εξαιρετικά πιθανό ότι κάποια στιγμή θα κληθούμε κι εμείς να τον αντιμετωπίσουμε. Γι’ αυτό τον λόγο προτείνουμε την εξαίρεση του τομέα υγείας από τον παρόντα κύκλο κινητικότητας του Δημοσίου.

Τώρα όσον αφορά το ζήτημα των επιλογών των προϊσταμένων, θα έλεγα ότι αυτά που περιλαμβάνει το νομοσχέδιο είναι αυτονόητα πράγματα. Θέλω να σημειώσω ότι εναρμονίζουμε την Τοπική Αυτοδιοίκηση με τον δημόσιο τομέα και ότι λόγο στην αξιολόγηση και στην ανάδειξη των βασικών στελεχών της Αυτοδιοίκησης θα έχει και το ΑΣΕΠ και το Νομικό Συμβούλιο του Kράτους και το ΕΚΔΔΑ. Πρόκειται για μια αναγκαία μεταβολή την οποία δεν πιστεύω ότι μπορεί κανείς να πει ότι δεν πρέπει να γίνει. Νομίζω ότι είναι υπερώριμο αυτό να γίνει.

Και στην ανάδειξη των προϊσταμένων σε θέση ευθύνης στο δημόσιο έχουμε ως προϋπόθεση ότι θα έχουν θητεύσει τουλάχιστον, να έχουν υπάρξει έστω ως προϊστάμενοι τμήματος, τμηματάρχες. Το θεωρώ αυτονόητο. Αυξάνουμε κατά τη μοριοδότηση των συναφών μεταπτυχιακών και διδακτορικών τίτλων σπουδών. Σταθμίζουμε καλύτερα το επίπεδο γνώσης των ξένων γλωσσών.

Μια μεταβολή την οποία θεωρώ ότι είναι σημαντική και δίκαιη, μετράμε την προϋπηρεσία των εργαζομένων στον δημόσιο τομέα με τους μήνες και όχι με τα χρόνια, διότι αυτό είναι πιο δίκαιο και πιο ακριβές. Μοριοδοτούμε, επίσης, ξεχωριστά στην Υπηρεσία την περίοδο στην οποία ο εργαζόμενος του δημοσίου τομέα έχει θέση ευθύνης και ξεχωριστά την περίοδο που είναι απλώς υπάλληλος στο δημόσιο. Θεωρώ πως πρόκειται για σημειακές μεταβολές, οι οποίες εξισορροπούν δυσκολίες και στρεβλώσεις που έχουν υπάρξει. Δεν συνιστούν μια πολύ μεγάλη μεταβολή και επομένως φαντάζομαι ότι δεν δημιουργούν και κάποιο ιδιαίτερο πρόβλημα σε ό,τι αφορά αυτή την υπόθεση.

Τέλος, όσον αφορά τα ζητήματα του ΑΣΕΠ, θέλω να υπογραμμίσω ότι ο κοινός στόχος όλων μας θα είναι να επιταχυνθούν αυτές οι διαδικασίες, γι’ αυτό το σκοπό κάνουμε πράγματα, πιστεύω απολύτως αυτονόητα.

Το να μην υπογράφει ο υπουργός, να υπογράφει το ίδιο το ΑΣΕΠ ποια είναι τα πράγματα που επαναλαμβάνονται σε κάθε προκήρυξη, το να μην χρειάζεται μετάφραση ή πιστοποίηση το πτυχίο για τα αγγλικά, τα γαλλικά, τα γερμανικά, τα ιταλικά, τα ισπανικά. Θεωρώ αν είμαστε πολίτες και μας ακούγανε, δεν υπάρχει περίπτωση να πει κανείς ότι αυτά δεν είναι απολύτως αυτονόητα πράγματα.

Έστω να κερδίσουμε, μια μικρή επιτάχυνση των διαδικασιών του ΑΣΕΠ με αυτές τις μικρές παρεμβάσεις και να προετοιμάσουμε ει δυνατόν όλοι μαζί ενόψει του φθινοπώρου ένα νέο νόμο, στον οποίο θα καταφέρουμε το ΑΣΕΠ, προφανέστατα να συνεχίσει να υπάρχει και επιτελεί το έργο του, αλλά να λειτουργεί πιο γρήγορα και πιο αποτελεσματικά.

Τέλος, ρυθμίζουμε μια σειρά θέματα που αφορούν τις άδειες του τακτικού και έκτακτου προσωπικού του δημόσιου τομέα. Κάνουμε πράξη τη χορήγηση μιας υποχρεωτικής ημέρας αδείας με αποδοχές για τις γυναίκες εργαζόμενες, προκειμένου να μπορούν να υποβάλλονται σε πλήρη γυναικολογικό έλεγχο, στο πλαίσιο της πρόληψης. Θεωρώ ότι είναι απολύτως αναγκαίο να γίνει.

Ρυθμίζονται επίσης παρόμοια ζητήματα, τα οποία βοηθούν εργαζομένους που έχουν πραγματικό θέμα και πρόβλημα να μπορούν να πάρουν άδεια και ταυτόχρονα εξορθολογίζουμε όλη αυτή τη διαδικασία η οποία σε πολλές άλλες περιπτώσεις έχει ξεχειλώσει.

Τέλος, επιτρέψτε μου να πω δύο πράγματα τα οποία δεν θεωρώ ότι έχουν μικρή σημασία για τα ζητήματα της ιθαγένειας.

Προτού μάλλον περάσω σε αυτά, θέλω και εδώ από το βήμα αυτό να διευκρινίσω, δεν υπάρχει κανενός είδους σκοπιμότητα, σαν και αυτή που περιγράφηκε, για το ζήτημα των δημοψηφισμάτων και των δήμων.

Μερικές φορές καλό είναι όλοι μαζί να σκεφτόμαστε πιο ψύχραιμα τα πράγματα. Νομίζω ότι είναι κατανοητό τι λέω.

Τώρα σε ό,τι αφορά τα θέματα της ιθαγένειας, τι κάνουμε;

Κατ’ αρχήν, οι πολιτογραφήσεις που έχουν γίνει, το δεύτερο εξάμηνο του 2019, είναι λίγο περισσότερες από αυτές που είχαν γίνει το πρώτο εξάμηνο. Αν τίθεται τέτοιο θέμα.

Το βασικό που προσπαθούμε να κάνουμε, είναι ότι πρώτον ανασυγκροτούμε το Συμβούλιο Ιθαγένειας, υποχρεωτικά, για να μπορέσει να λειτουργήσει.

Δεύτερον, δημιουργούμε ένα αυτοτελές τμήμα αξιολόγησης αυτής της υπηρεσίας, το οποίο το θεωρώ πάρα πολύ κρίσιμο, γιατί να μην κρυβόμαστε, είναι ένας χώρος με πολύ σοβαρά θέματα, τα οποία πρέπει να αντιμετωπιστούν.

Κάνουμε δεκτές εισηγήσεις που έχουμε δεχθεί από την Ενιαία Αρχή Διαφάνειας για αυτό τον σκοπό. Αυτή είναι η στόχευσή μας, να γίνουν τα πράγματα όσο γίνεται πιο διαφανή και πιο αντικειμενικά.

Θέλω, επίσης, να ανακοινώσω ότι θα καταθέσουμε μία τροπολογία, με την οποία κάτι που ισχύει σήμερα θα πάψει να υπάρχει, διότι είναι παράλογο. Σήμερα ισχύει ότι αυτός που έχει μπει στη χώρα και παρανόμως αλλά παίρνει το καθεστώς του πρόσφυγα, έχει τη δυνατότητα μέσα σε τρία χρόνια να γίνει Έλληνας. Ενώ εάν έχει μπει νομίμως μέσα στη χώρα, αυτό έχει ως προϋπόθεση τα επτά χρόνια. Αυτό είναι ένα τεράστιο πρόβλημα στο οποίο πρέπει να βάλουμε τώρα τέλος. Δεν είναι δυνατόν αυτός που έχει μπει παράνομα, παίρνει τέτοιο καθεστώς, να γίνεται Έλληνας σε τρία χρόνια. Θα πρέπει να εξομοιωθεί με όλους τους υπόλοιπους. Και φαντάζομαι ότι και σε αυτό δεν πρέπει κάποιος να έχει σοβαρή αντίρρηση».